De keuze van een doelmarkt voor de uitvoer van zijn producten, met name voedingsproducten, hangt af van verschillende factoren, zoals de vraag naar voedingsproducten die in het land worden ingevoerd, lokale voedings- en drankenregelgeving en distributie en logistiek op de lokale markt. Hoe kan deze informatie niet altijd toegankelijk zijn, vooral voor KMO’s? Gericht marktonderzoek kan exporteurs helpen bij het kiezen van de meest veelbelovende markten.
De Europese Commissie publiceert sinds 2019 onderzoeksrapporten over de voedsel- en drankenmarkt voor verschillende landen buiten de EU.
De handboeken voor markttoegang waarin de voorwaarden en eisen voor de uitvoer van agrovoedingsproducten naar geselecteerde landen worden uiteengezet, zijn met name nuttig voor KMOs en zijn gratis beschikbaar.
In elk marktrapport van elk land zijn de volgende essentiële informatie opgenomen: landoverzicht, een focus op de voedsel- en drankenmarkt en de vraag naar geïmporteerde producten, swot-analyse, wet- en regelgeving op het gebied van agrovoedingsproducten en dranken, distributie en logistiek in de lokale voeding en dranken markt en gedetaileerde gegevens voor geselecteerde producten.
Tot nu toe zijn er marktonderzoeksrapporten voor 24 landen buiten de EU. Hier is de lijst van landen:
Canada, Saoedi-Arabië, Noorwegen, Zwitserland, Japan, het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Turkije, Mexico, Peru, China, Indonesië, Australië, Zuid-Afrika, de V.S., Thailand, Malaisië, Vietnam, India, Colombia, Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Korea, Egypte.
Met deze gedetailleerde marktintroductierapporten kunt u onder de beste omstandigheden een marktonderzoek doen.
De handboeken voor markttoegang zijn online gratis beschikbaar.
Krijg alle updates over onderzoeken en business opportuniteiten!