De COVID-19-crisis zal de wereldeconomie hard hebben getroffen. De verwerkende industrie, de reissector, de horeca, de automobielsector, de transportsector, enz., alle sectoren hebben economisch onder deze pandemie geleden en lijden er nog steeds onder.
Veiligheidsmaatregelen zoals sociale afstand en totaal isolement hebben de mensen gedwongen thuis te blijven, met als gevolg dat bedrijven die arbeidskrachten nodig hebben om te functioneren of de aanwezigheid van klanten, tot stilstand zijn gekomen.
Anderzijds zijn er sectoren zoals videoconferenties en samenwerking, audio- en videostreamingtoepassingen, Fintech, Edtech, en bedrijven die online actief zijn, die hun weg naar financiële stabiliteit hebben gevonden of in sommige gevallen een onverwachte groei hebben doorgemaakt.
Als u naar de hierboven genoemde bedrijven kijkt, zult u zien dat dit de bedrijven zijn die als een volledig digitaal platform zijn begonnen.
Neem bijvoorbeeld een online levering van kruidenierswaren, klanten kunnen het platform downloaden en zich erop registreren, de producten kopen die zij willen via de applicatie/site, en via het platform betalen. De enige fysieke interactie vindt plaats wanneer een bezorger uw boodschappen komt bezorgen.
Maar laten we eens kijken naar de algemene voordelen van digitalisering voor uw bedrijf en uitleggen waarom digitalisering u in de toekomst kan helpen om zelfs in een situatie als COVID-19 door te gaan.
Een van de eerste voordelen van het digitaliseren van uw bedrijf zijn lagere bedrijfskosten. Met bedrijfsscanning worden alle belangrijke documenten en gegevens in de Cloud opgeslagen. U hebt dus geen papier, fysieke locatie en middelen nodig om het te beheren. Uiteindelijk vertaalt zich dit in een veel lagere kostprijs voor uw bedrijf.
Belangrijke informatie die op papier staat en ter plaatse wordt bewaard, kan gemakkelijk worden gestolen. Maar als u een online bedrijf hebt, blijven uw gegevens en privé-informatie veilig. Een geavanceerd beveiligingsalgoritme beschermt vitale bedrijfs- en klantgegevens.
Door uw bedrijf te digitaliseren hebben klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot uw producten of diensten. Als klanten vragen hebben, kan uw supportteam hen bovendien helpen hun problemen op te lossen.
U kunt meer klanten aanmoedigen om uw producten of diensten te kopen door uw bedrijf te digitaliseren.
Vandaag de dag geven mensen meer dan ooit de voorkeur aan online platforms. Van het boeken van een vlucht tot het bestellen van eten, van online transacties tot winkelen, mensen geven de voorkeur aan websites of mobiele applicaties. Daarom is online gaan een goed idee om meer klanten aan te trekken en uw omzet te verhogen. Het verbetert de klantenervaring aanzienlijk.
Aangezien het aantal gebruikers van mobiele telefoons over de hele wereld exponentieel groeit, wordt het absoluut noodzakelijk om een mobiliteitsstrategie voor uw bedrijf te implementeren. Mensen houden van mobiliteit. Ze boeken graag een taxi onderweg. Ze zijn dol op apps waarmee ze mensen kunnen betrekken om alles met een paar klikken te doen. Kortom, klanten zullen liever de app gebruiken dan fysiek te reizen en gebruik te maken van de diensten.
Krijg alle updates over onderzoeken en business opportuniteiten!