Op 7 mei organiseerde Flanders Investment & Trade (FIT) de Flanders International Economic Summit ‘Embracing new stories’. In de aanwezigheid van minister-president van de Vlaamse Regering Geert Bourgeois en Europees Commissaris voor Handel, Cecilia Malmström, werd een nieuwe branding toolkit gelanceerd rond 5 economische domeinen.
CEO van Flanders Investment & Trade, Claire Tillekaerts: “Export en buitenlandse investeringen vanuit en naar Vlaanderen zijn booming. Vlaanderen behoort tot de meest geglobaliseerde economieën ter wereld. Maar we moeten nieuwe manieren vinden om onze troeven en ons potentieel internationaal sterker te promoten. Het is onze ambitie om echt top of mind te worden als het op internationale handel aankomt.”
Samen met stakeholders, partners en bedrijven co-creëerde FIT een nieuwe branding toolkit rond 5 economische domeinen. De domeinen zijn: Life Sciences & Health; Food; Solution Driven Engineering & Technology; Smart Logistics and Sustainable resources and Materials & Chemistry. De tools maken Vlaanderen ‘herkenbaar’ in het buitenland, benadrukken onze oplossingsgerichte aanpak en helpt ondernemers bij het uitbreiden van hun internationale activiteiten.De branding toolkit is beschikbaar op www.vlaanderenversnelt.be.
Tijdens de Flanders International Economic Summit maakte Flanders Investment & Trade de tussentijdse balans op van de internationaliseringsstrategie ‘Vlaanderen Versnelt! 2017-2021’. Ook de volgende resultaten werden voorgesteld tijdens de Summit:
De implementatie van de strategie is gedeeltelijk gefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) van de European Commissie.Contacteer Tomas Van Stappen voor meer informatie via tomas.vanstappen@fitagency.com.
[gravityform id="5" title="true" description="true"]
We hebben geen aanbevelingen voor dit artikel.
Krijg alle updates over onderzoeken en business opportuniteiten!